Wetenschap op Woensdag: prof. dr. Trudie Schils

Welk effect heeft de verrijkte schooldag op de motivatie en houding van leerlingen en op hun taalbeheersing en relaties met klasgenoten? Kunnen we dat meten en wat hebben we daarvoor nodig? Prof. dr. Trudie Schils is woensdag 9 oktober te gast bij de eerste editie van onze online reeks Wetenschap op Woensdag. Deze reeks wordt georganiseerd vanuit het Programma School & Omgeving.

Schils neemt ons aan de hand van onderzoek in Limburg mee over de brug van de wetenschap naar de praktijk. Ze legt uit hoe professionals en onderzoekers samen werken in de Onderwijsmonitor. In de monitor wordt gekeken naar de effecten van onderwijsinterventies in de praktijk en wat opvalt aan de verrijkte schooldagen.

Meld je hier aan.

Praktische informatie

De eerste sessie is op woensdag 9 oktober van 19:00 tot 20:30 uur en vindt plaats via Zoom. Er is volop ruimte voor het stellen van vragen en interactie.

De link naar de Zoom-meeting vind je hier.

Zoom: 
Meeting ID: 840 7495 2844
Passcode: 23915

Weet je niet hoe Zoom werkt? Bekijk dan deze link. De link is open vanaf 18:50 uur.

Over prof. dr. Trudie Schils

Trudie Schils is hoogleraar onderwijseconomie aan de Universiteit van Maastricht. Schils combineert haar wetenschappelijke werk met het werken aan concrete projecten en programma’s met leraren en onderwijsbestuurders, als programmaleider van de Onderwijsmonitor Limburg. Ze is daarnaast lid van de Onderwijsraad en was voorheen lid van de Maatschappelijke begeleidingscommissie Nationaal Programma Onderwijs, het Platform Perspectief Jongeren.

Voor in de agenda: de volgende editie van Wetenschap op Woensdag is op woensdag 13 november.

Heb je vragen? Mail dan naar rijkeschooldag@minocw.nl.